Странице

05 август 2013

ТРЕЋИ СЕМИНАР ВИЗАНТИЈСКОГ ПОЈАЊА - БУДВА, 15-22. СЕПТЕМБРА 2013.






ТРЕЋИ СЕМИНАР ВИЗАНТИЈСКОГ ПОЈАЊА



БУДВА, 15-22. СЕПТЕМБРА 2013.



Свештени манастир Успења Пресвете Богородице (Подмаине) код Будве (Црна Гора) и Интернет школа црквеног појања „Тројеручица“ организују Трећи семинар византијског појања, намијењен клирицима и лаицима. Предавања су на српском језику.

Програм семинара усмјерен је првенствено на основне теме представљања црквене музике, и то на почетном и на напредном нивоу.

Предавања се одржавају у манастиру Подмаине. Програм семинара, осим предавања, подразумијева и редовно учествовање у манастирском богослужењу. Тако ће рад семинара започети у недјељу 15. септембра вечерњим богослужењем, а завршити се недељном Литургијом 22. септембра.

Предавач: Игор Зиројевић, професор појања из Атине.





____

Шта је византијско појање?

Византијско појање, или тачније црквено појање, је древно једногласно појање Православне Цркве. Оно је првобитно писано за грчке химнографске текстове, али је касније кориштено и у свим другим помјесним Црквама, па тако и међу Србима и другим Словенима. То је, дакле, не само древно грчко појање, већ и древно српско и свеправославно појање. Сви стари српски музичари (Стефан Србин, Исаија Србин, Никола Србин) су писали и појали ово појање, на српскословенском и грчком језику. Оно је основа и српског народног појања. Кроз вијекове ово појање је најутентичније очувано у Цариграду и на Светој Гори.





____





Теме које ће бити обрађене на семинару:


Почетни ниво:
Уводно упознавање са црквеним појањем и основном терминологијом.
Упознавање са историјским развојем неумске нотације
 
Упознавање са неумском нотацијом, као темељ за учење појања.
Упознавање са свим карактерима (гласовним, временским и израза) неумске нотације кроз посебне вјежбе.

Напредни ниво:
 -          Врсте химнографских богослужбених текстова.
-          Врсте напјева у црквеном појању.
-    Врсте напјева у српском народном („мокрањчевом“) појању. Проблеми и могућа рјешења.
-   Метод Симона Караса и његово мјесто у историјском развоју византијске неумске нотације.
-  Појачка радионица: Практична употреба стеченог знања (са учешћем полазника семинара)

Након сваког предавања, у обје групе, учесницима ће бити на располагању одређено вријеме за разговор, појашњења и изношење личних ставова.


Цијена учешћа на семинару: 100 ЕВРА







Попусти:
- за полазнике Интернет школе византијског појања Тројеручица: - 30%
- за студенте Одсјека за Словене школе Симона Караса у Атини: - 30%
 - за монахе: - 40%
- за ђаке (основних и средњих школа) и студенте (било ког факултета): - 20%
- за свештенство митрополије црногорско-приморске и епархије будимљанске: - 40%
- за монаштво митрополије црногорско-приморске и епархије будимљанске: - 40% по братству (без обзира на број монаха из истог братства који учествује)!





У цијену су укључени:
- 7 дана предавања, на изабраном нивоу
- Сертификат (на српском и енглеском језику) о похађању семинара
- Смјештај
- Храна

Уплате за семинар се врше на лицу мјеста, првог дана семинара.
Минимални број учесника семинара (укупно на оба смјера): 10
Максимални број учесника семинара (укупно на оба смера): 60


Процедура пријаве:
За пријављивање, попуните формулар на адреси:


Пријава ће Вам бити потврђена путем електроснке поште.


Пријаве за семинар трају до 31. августа 2013. године.

НАПОМЕНА:
а) На семинару неће моћи учествовати нико ко се благовремено не пријави на начин који је претходно објашњен!
б) О тачној локацији манастира ће учесници  бити обавијештени након завршетка рока за пријављивање и потврде о пријему пријављених.

За све додатне информације можете нас контактирати на:
+306945588434
zirojevic@gmail.com
Контакт особа: Игор Зиројевић




Игор Зиројевић

Игор Зиројевић је рођен 1977. године у Требињу. Од 1997. године се налази у Атини ради студија црквене музике. Студирао је и дипломирао на конзерваторијуму „Никос Скалкотас“ у Атини, учећи се уз познате атинске протопсалте и учитеље Ангелопулоса, Констандинуа, Арванитиса и Ангелидиса. Постдипломске студије је завршио на „Атинском конзерваторијуму“, такође у Атини. Бави се мелотворењем на словенском, грчком и српском језику, тумачењем (=дешифровањем) старих српских, словенских и грчких рукописа, изучавањем теорије музике, музичке палеографије, писањем научних радова и чланака, химнографијом на српском, словенском и грчком језику и образовним радом. Мелотворио је мноштво црквених пјесама и служби на црквенословенском, грчком и српском језику. Припрема издање цјелокупног богослужбеног и образовног репертоара црквеног пјенија на црквенословенском и српском језику. На тржишту се већ налази први том историјског и луксузног издања Антологије Божанствене Литургије (прве штампане српске неумске књиге) која је изашла у издању манастира Хиландара! Као професор појања сарађивао је са више српских и грчких манастира. У Атини је као протпопсалт служио у више храмова. Професор је и оснивач школе византијског појања при храму Св. Герасима у Атини. Године 2011. при чувеној атинској школи Симона Караса отвара одсјек намјењен Словенима. Оснивач је Научно-истрживачког центра Тројеручица, у оквиру кога води Српски византијски хор, Хор појаца Тројеручица и Интернет школу појања Тројеручица (која је уједно и прва интернет школа појања на свијету). Организатор је и главни предавач неколико семинара византијског појања, а као предавач је држао и мастер класу. Његови најзначајнији научни радови тичу се музичке теорије, палеографије, нотације и израза. Посебно интезивно се бавио изучавањем музичког израза и музичког предања Свете Горе. До сада је снимио 6 ЦД-ова (три дупла ЦД-а) са својим мелотворењима, али и химнографским текстовима, на црквенословенском и грчком језику. На српском тржишту је доступан ЦД под насловом „Христос у граду Витлејему“ са божићним пјенијима. У оквиру сарадње са манастиром Хиландаром истражује хиландарску рукописну библиотеку и припрема издавање детаљног каталога музичких рукописа овог манастира. Такође, бави се изучавањем српског народног појања, и његове повезаности са византијским.



Нема коментара:

Постави коментар